Jesper Bent Nygaard (JE)
- Hvordan blev du interesseret i at arbejde på et gymnasium?
Jeg har altid vidst lige siden folkeskolen, at jeg gerne ville være lærer. Men i gymnasiet opdagede jeg så, at jeg også havde evnerne, og så var der jo ikke nogen tvivl. - Hvad er din favoritdel ved at arbejde med gymnasie-elever?
Jeg elsker, at de er unge voksne, som man kan snakke med på et både højt fagligt og socialt niveau.
- Hvad er dit bedste UPS øjeblik i en klasse?
Der var en gang, hvor jeg endnu ikke havde lært elevernes navne ordentligt at kende, og jeg kom til at give den forkerte elev en kæmpe skideballe. Det var virkelig pinligt – og ærgerligt!
- Hvilke fag var du bedst til i skolen?
Matematik!
- Hvad er det sjoveste eller bedste en elev har sagt til dig?
Hmm.. jeg tror der bliver grinet rigtig meget af de ting jeg siger, for jeg tænker ikke altid før jeg taler! Men de har tit sagt, at jeg er en god lærer og så siger jeg til dem, at det ikke nytter at fedte over for mig. Vil du have gode karakterer, skal du ikke fedte for mig.
- Hvilket skolefag tror du, at du ville være mest udfordret i, hvis du var elev i dag?
Helt sikkert tysk….
- Hvad laver du i din fritid?
Jeg synger og spiller bas i et band, mest partymusik, og så spiller jeg rigtig meget computerspil, fx League of Legends med min venner og kone.
- Hvad er din yndlingsaktivitet?
At sove!
- Hvad hører du af musik?
Kommer an på mit humør… Alt fra Phil Collins, Foo Fighters til kinesisk popmusik, som ingen i Danmark har hørt om…
- Hvad er din livret?
Stegt kylling med pomfritter og remoulade
- Hvad er din guilty-pleasure serie eller film?
Jeg elsker alle romantiske komedier og jeg tuder til stort set alle sammen! Min favorit er nok Hot Chicks. Den er så plat, at det er fedt!
- Hvad er dit hemmelige talent/hobby?
Jeg kan løse en rubrik-cube på under ét minut i gennemsnit. Min rekord er 23 sekunder…
- Er der en evne/et talent du ville ønske, at du havde?
Jeg gad virkelig godt, at jeg var bedre til sprog!
- Hvad er det bedste ved Stenhus?
Der er mange ting… fantastiske lærere, lækre klasselokaler i forhold til de andre gymnasier jeg har besøgt, men måske vigtigst af alt: ingen trapper!
- Hvordan var du selv som elev?
Jeg var en stræber. På den der irriterende måde, hvor jeg aldrig rakte hånden op, selvom jeg kunne svaret.
- Hvis du skulle sige noget/give et godt råd til den tidligere elev du var?
Giv dig selv tid til at lære dig selv at kende – lad ikke andre styre hvem du er
- Har du et kælenavn?
På efterskolen fik jeg kaldenavnet Spooky
- Hvis du kun måtte tage tre ting med på en øde ø, hvad ville det så være?
Jeg ville nok tage min kone, mine kaniner og en kaffemaskine (håber også jeg kan få kaffe og strøm med til den ;-D )
- Hvad var dit snit i gymnasiet?
Mit snit var 12,6 (11,7 uden hurtig opstartsbonus)


